تبلیغات
سربازان مبارز

سربازان مبارز
" السلام علیك یا ابا عبد الله، السلام علیك و رحمة الله و بركاته "  
قالب وبلاگ
نویسندگان
لینک دوستان
ببینیم ذوالقرنین یعنی چی ؟

فردی نزد امام حسن عسکری امد و گفت : ما می خواهیم بدانیم امام بعد از شما کیست ؟ امام می گوید : چون مورد اعتماد هستی به تو می گویم . 

امام داخل یک اتاق رفت و از پشت پرده یک بچه ی دو ، سه ساله که مثل ماه تابان می درخشید را نشان داد و گفت : این امام بعد از شماست . مرد گفت : این !! ان بچه با لهجه فصیح عربی گفت : بله منم فلانی پسر فلانی. مرد گفت: او با من صحبت کرد ، او خیلی شیرین زبان بود . گفتم : اقا جان یک مقدار بیشتر توضیح دهید . امام حسن عسکری می گوید : مثل این در میان شما مثل ذوالقرنین است .

احادیثی وجود دارد که امام علی و امام زمان می توانند ذوالقرنین باشند . 

امام علی در حدیث نورانیت می فرماید : ( نحن کلنا محمد ) ما همه محمد هستیم ( اوّلنا محمد و اخرنا محمد و اوسطنا محمد )

وقتی شما چهارده معصوم را در نظر می گیرید امام محمد باقر وسطی می شود اولی حضرت رسول الله و اخری امام زمان که هم نام پیامبر است . 
پس ذوالقرنین صفت است 

او از امام پرسید : چرا می گویید او ذوالقرنین است ؟ دلیلش چیست ؟

امام حسن عسکری گفت : به خاطر این که او از میان شما غیبت می کند .

حالا ایه ها را دوباره مرور می کنیم . [ یَسئَلونَکَ عَن ذِی القَرنَینِ ] از تو درباره ذوالقرنین می پرسند . قرن یعنی چه ؟ یعنی شاخ ذی القرنین دو شاخ . از قران بپرسید قرن یعنی چه ؟ خداوند در قران هر کجا قرن اورده است فی قرون الاخرین در امت های اخر . 
قرن یعنی امت . قرن یعنی مردمی که در یک زمان خاص با هم زندگی کردند .

راغب در مفردات در مورد قرن می گوید : ذوالقرنین می شود صاحب دو امت ( ذو = صاحب ، قرن = امت) صاحب دو امت امت غیبت و امت ظهور همه امام ها می توانند ذوالقرنین باشند چون امام ها رجعت می کنند [ اِنّا مَکَّنّا لَه, فِی الاَرضِ ] تمکن در زمین را به او دادیم .

(له) که اینجا امده یعنی او می تواند از این تمکن استفاده کند ، بهره ببرد . امیرالمومنین تمکن بر کل زمین داشت اما امکان استفاده نداشت . نتوانست ان مدیریت را نشان دهد . 

امیرالمومنین دست به زیر اب می برد و درمی اورد و می گوید : ای داد بی داد اگر شما می گذاشتید از این برای تان نور و اتش می گرفتم . 

مگر نگفت : سلونی قبل ان تفقدونی ا
ز من بپرسید قبل از این که مرا از دست دهید که من به راه های اسمان از زمین اشناتر هستم . امیرالمومنین علم دارد . 

پیامبرفرمودند : انا مدینه العلم و علی بابها . ( من شهر علم و علی در ان است )

ذوالقرنین می تواند استفاده کند چون تمکن در زمین دارد ( وسبب هر چیزی را به او دادیم ) خداوند درباره کدام سفر سبب ان را گفته ؟ قران می گوید : حضرت ابراهیم رفت . خب با چه وسیله ای رفت؟مهم نیست سوارچهار پایی شد یا پیاده رفت . 

قران در مورد دو نفر به طور ویژه وسیله سفر را گفته . چون وسیله عجیب و شگفت انگیزاست . ( ذوالقرنین و حضرت سلیمان ) قران می گوید : 
حضرت سلیمان با باد این طرف و ان طرف می رفت .

یکی از این سبب ها را استفاده کرد. جالبه اینجا مغرب شمس خود خورشید است . 

در تمام روایات مراد از خورشید را امام زمان می گویند . 

قران می گوید : لحظه ی غروبش رسید زمانی که مردم جان هایشان در چشمه گل الود فرو می رفت . قدرش را نمی دانستند . 

( محل غروبش است ،زمان غروبش ) گفت : عیبی ندارد برمی گردم خداوند میگوید : با این ها هر کاری می خواهی می توانی انجام دهی او می گوید : عیبی ندارد برمی گردم . 

( فَسَوفَ نُعَذِّبُ ) می گوید : بعدا ما عذابشان می کنیم فعلا باید بروم . خود خورشید است که دارد غروب می کند پس محل خورشید زیاد مهم نیست خود خورشید است که دارد غروب می کند . 

زمان غیبت رسیده می رود و می گوید : انهایی که کار بد کردند می اییم جوابشان را می دهیم و در قیامت به حسابشان رسیدگی می کنند وانهایی که عمل صالح انجام بدهند این ها صاحب امراند به انها خیر خواهد رسید [ مِن اَمرِنا یُسرًا ] [ اَطیعُوا اللهَ وَاطیعُوالرَّسولَ وَ اُولِی الاَمرِ مِنکُم ]۷ .

[ ثُمَّ اَتبَعَ سَبَبًا ] یکی از این سبب ها دوباره پیگیری شد . چه اتفاقی می افتد ؟ این بار هنگام طلوع خورشید فرا می رسد . هنگام ظهور است . 

عجب !!! برچه کسانی طلوع می کند ؟ کسانی که جز خورشیدهیچ پوششی ندارند . جز امام زمان هیچ چیز برایشان نمانده تنها ستری که دارند خورشید است. 

خدا می گوید : [ کِذالِکَ وَ قَد اَحَطنا بِما لَدَیهِ خُبرًا ] من از همه چیز او خبر دارم . [ حَتّی اِذا بَلَغَ بَینَ السَّدَّینِ ] رسید بین دوسد بیرون این دو تا سد قومی را یافت که گوششان از همه حرف ها و ایدئولوژی ها پر بود جز حرف یک نفر. ان ها منتظر بودند ذوالقرنین بیاید برایشان سدی درست کند . مردم کجا ؟ به مردم بین دو سد نرسید می گوید من دونهما بیرون ان جا مردمی را پیدا کرد حالا باید دنبال سد بگردیم .

از قران بپرسیم قران ، ان سد کجاست ؟ [ وَ جَعَلنا مِن بَینِِ اَیدیهِم سَدًّا ] جلو روی ان ها یک سد قرار دادیم [ وَ مِن خَلفِهِم سَدًّا ] پشت سرشان سد قرار دادیم و و[ فَاَغشَیناهُم فَهُم لا یُبصِرونَ ]۸

دیگه اینان هیچ چیز نمی فهمند قلب هایشان را مهر زدیم پس 
کسانی که بین السدین هستند دل هایشان مهر خورده است .

ذوالقرنین چه کسانی را پیدا کرد ؟ 
ذوالقرنین کسانی را پیدا کرد که بیرون از سدین هستند یعنی دل هایشان مهر نخورده است.
این ها سریع ذوالقرنین را شناختند . گفتند : بیا به ما کمک کن یأجوج و مأجوج ما را خیلی اذیت می کنند . می خواهی پول بدهیم ؟ سدی بین ما و ان ها درست کنی ؟ چرا این قدر بحث مالی مهم است ؟ ظاهرا در زمانی است که بحث مالی و اقتصادی خیلی مهم است . 

راه گشای همه ی کارها فقط پول است . ایا ذوالقرنین از ان ها پول می گیرد ؟ مگر پادشاهان خراج نمی گرفتند ؟ بله می گرفتند . 

اما ذوالقرنین می گوید : من پول نمی خواهم . ان چیزی که خدا به من داده خیلی از این ها بهتر است. [ ما مَکََّنّی فیهِ رَبّی خَیرٌ ] من خودتان را می خواهم . [ فَاَعینونی ] خودتان باید بیایید که بین شما و ان ها ردم قرار دهم . 

ردم را چه کسی متوجه میشود ؟ 

کسی که صحیفه سجادیه خوانده باشد . در صحیفه سجادیه حضرت می فرماید : ای خدا بین ما و شیطان ردمی قرار بده که نتواند ان را هتک کند . نتواند ان را پاره کند و از ان رد شود .

یعنی ردم چیزی است که اگر خداوند ان را قرار دهد شیطان دیگر نمی تواند نفوذ کند . این یأجوج و مأجوج چه کسانی می تواند باشند که بر روی زمین فساد می کنند ؟ 

ایا ما شیاطین را می توانیم در نظر بگیریم ؟ 
که فقط خدا بخواهد و لطف کند به وسیله اهل بیت دیواری بین ما بزند که دیگرمطلقا نتوانند از ان عبورکنند .

و این را شنیده اید که هنگام ظهور شیطان گردن زده خواهد شد و شیاطین دیگر نمی توانند کاری انجام دهند . مثل این که اینان پشت یک سدی گیر می کنند .

از طرف دیگر من می گویم یأجوج و مأجوج معادل یاگاگ و ماگاگ است . دو قوم مغولی از نژاد چینی مغولی خب بحث مالی چین را ببینید .

قران بتون مختلف دارد العاقل بالاشاره .
ذوالقرنین گفت : تکه های اهن را برای من بیاورید [ ءاتونی زُبَرَالحَدیدِ ] تکه های اهن را برای من بیاورید . 

اهن واقعا یعنی چه؟ از قران بپرسیم . اهن متعلق به کدام پیامبر بوده است ؟ حضرت داوود .

حضرت داوود چه ویژگی دارد ؟
 اولین حکومت ولی معصوم متعلق به حضرت موسی است اما حضرت موسی یکجا مستقر نیست که حکومتش را تشکیل دهد که بروکراسی ان چنانی داشته باشد .

حضرت داوود اولین کسی است که حکومتش مستقر است . به خاطر همین بعضی می گویند : اولین حکومت ولی معصوم حضرت داوود می باشد.

این بحث نیز مطرح است . فلز حضرت داوود اهن است . 

قران می گوید: ما اهن را به دستان حضرت داوود نرم کردیم . 
حضرت داوود چه ویژگی دارد ؟ فصل الخطاب دارد .

امیرالمومنین درباره ی حکومت امام زمان می گوید : ما همه یمان صاحب فصل الخطاب هستیم یعنی حرف ما تمام کننده است . حکم را ما می دهیم .

قران درباره حدید می گوید : ما پیامبران را با کتاب و حکمت فرستادیم . [ لَقَد اَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَ اَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَ المیزانَ لِیَقومَ النّاسِ بِالقسطِ وَ اَنزَلنَا الحَدیدَ فیهِ بَأسٌ شَدیدٌ وَ مَنافِعُ لِلنّاسِ وَ لِیَعلَمَ اللهُ مَن یَنصُرُه, وَ رُسُلَه, بِالغَیبِ اِنَّ اللهَ قَویٌّ عَزیزٌ ]۹ و قدرت فراوان دارد و منافع زیاد برای مردم .

قوانین الهی این ویژگی را دارند مثلا : کسی که دزدی بکند دستش را قطع می کنند ، قتل انجام دهد قساسش می کنند .

اما بسیاری منافع دارد . برای چه کسانی ؟ برای مظلوم ، کسی که مقتول است برای خانواده مقتول برای کسی که از او دزدی شده منافعی دارد . این یک جریانی دو بعدی است . 

ذوالقرنین گفت : تکه های اهن را بیاورید که بین الصّدفین را پر کنم . صدف را در عربی برخی کناره های کوه گرفتند 
کلا صدف به دو چیزی که باید از هم دور نگه داشته شوند می گویند. 

مثلا ( تصادف دو چیزی که نباید به هم بخورند با هم برخورد کردند ) اعراض شدید بین دو چیز را تصادف می گویند .

ذوالقرنین دو چیزی را که از هم خیلی دور نگه داشته بودندبا تکه های اهن و مس بینشان را دوباره پر کرد. حالامی گوید:مس را هم باید ذوب کنم و روی ان بریزم. این دو چیزی که از هم دور نگه داشته شده اند هر چیزی می توانند باشند ! 

چه بسا قران و عترت که دو باره به هم می رسند . با چه چیزی ؟ تکه های اهن ( قران ) و مس . 

مس فلز چه کسی است ؟ دومین حکومت ولی معصوم قدرتمند ( اولین حکومت قدرتمند حضرت داوود و دومین حکومت ولی معصوم حضرت سلیمان )

قران می گوید : مس در دستان سلیمان است . قران می گوید : ما برای او چشمه های مس را جاری کردیم . و قدرت حضرت سلیمان در قضاوت از حضرت داوود بیشتر بوده . 

قران اشاره می کند ماجرای ان دونفری که مشکل برایشان پیش می اید حضرت داوود حکم می دهد اما حکم حضرت سلیمان بسیار بسیار بهتر از حکم حضرت داوود است . 
تکه های اهن را می اورد تکه های اهن نیز بحث دارد .

حدیثی از امام کاظم است که امام می فرماید : از نسل من مردی به نام روح الله به قدرت می رسد . مردمی دور ان جمع می شوند که ذورالحدید مانند تکه های اهن هستند .این ها جمع می شوند [ فَاَعیونی بِقُوََّةٍ ] این قوّة نیز جریان دارد .

شما شنیدید که یاران حضرت بر روی پرچم هایشان کلمه
 قوّة دارد .

این ها چه کسانی هستند ؟ کسانی که اهل روایات هستند .

این ردمی را که می زند شیاطین جنّی و انسی ( شیطان را عام می گیریم ) دیگر نمی توانند به ان تسلط پیدا کنند و حتی با کمک گرفتن از کسی نمی توانند در ان سوراخ ایجاد کنند .

تا کی ؟ تا روز قیامت . [ فََاِذا جاءَ وَعدُ رَبّی جَعَلَه, دَکّاءَ] . تا روز قیامت این ردم باید بماند خب سد کوروش را به ما نشان دهید . این سد کجاست ؟ 

قران می گوید این سد باید تا روز قیامت بماند . انها جمع می شوند روز قیامت این ها درون هم موج می زنند .

بله روز قیامت روز محشر همه را خداوند زنده می کند و از همه حساب رسی می کند .

فلذا تمام این مطالب که عرض کردم سند قرانی و حدیثی بود . که بخش عمده اش کتابی به اسم ذوالقرنین نوشته اقای مستحسن است . ما حدیث درباره ذوالقرنین زیاد داریم در روایات که به امیرالمومنین ، به امامان و خصوصا امام زمان اشاره که حدیثش را برای شما عرض کردم .

فردی که صاحب دو امت است قدرت فراوان دارد که پیامبران هم ندارند . می اید و فقط مردمی که گوششان از همه چیز پر است . 

همه ی ایسم ها را شنیده اند مارکسیسم ، فاشیسم ، کومونیست ، لیبرالیسم و… انها فقط منتظر یک حرف هستند و ان فقط وعده الهی است . 

انها ذوالقرنین را می شناسند وقتی که او می اید . انها می گویند : فقط تو می توانی کار ما را راه بیاندازی . 

در زمانی که پول حرف اول را می زند همه چیز پولی و مالی است . اما حکومت او بر مبنای پول ، اقتصاد و راند خواری نیست . 

او خود ادم ها را می خواهد . توان و همت انها را می خواهد . تا انها او را نخواهند و همت نکنند ان ردم زده نخواهد شد . و از دست این مفسدین فی الارض رهایی پیدا نخواهند کرد . 

اما بعد او ردمی می سازد که تا قیامت دیگر فسادی روی زمین اتفاقی نمی افتد .

قران این مطالب را به ما می گوید . 
نگاه مان به قران به شکلی باشد که به عمق ایه ها بنگریم . بااستناد و استفاده از احادیث ، روایات و تفاسیر دیگر به عمق ایه ها پی ببریم اما به گونه ای نباشد که خودمان اجتهاد کنیم . نه این صحیح نیست . 

مبادا وهم خودمان را در قران تسری دهیم . اصلا و ابدا این کار درست نیست . 

از عقلانیت و روایات اهل بیت استفاده کنیم 

انها این احادیث را گفته اند که ما از انها استفاده کنیم .

انها کار گشا هستند و شما مثالش را می بینید .

که چرا امام حسن عسکری باید به یکی از یاران خود بگوید : 
این مثلش مثل ذوالقرنین در نزد شماست چون غیبت می کند .

اللّهم عجلّ ولیک الفرج




طبقه بندی: استاد رائفی پور، 
تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدید ، 
برچسب ها: سرابازن مبارز، ایسم، روز محشر، شیاطین جنّی و انسی، قوّة، بین الصّدفین، فصل الخطاب، حضرت داوود، یاگاگ و ماگاگ، ردم، ذوالقرنین صفت است، امام حسن عسکری، حقیقت ذوالقرنین، حقیقت، ذوالقرنین، یاجوج و ماجوج،  
[ سه شنبه 18 مهر 1391 ] [ 10:58 ق.ظ ] [ Mehrdad M ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آرشیوی از مطالب مفید و پر محتوا (سربازان امام زمان )
آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

.


قالب میهن بلاگ تقویم جلالی




برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


کد گالری

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس